O Peugeocie 406 słów kilka...
Zarys ogólny
Peugeot 406 był produkowany w latach 1995-2004, był następcą modelu 405, był modelem bliźniaczym Citrona Xantia - obydwa auta oparte były na tej samej płycie podłogowej oraz znaczna część podzespołów (w tym większość silników) była identyczna w obydwu samochodach.Największą popularność "czterystaszóstce" przyniósły 3 pierwsze części filmu "Taxi", gdzie tytułową "supertaksówką" był właśnie biały Peugeot 406.
Co charakteryzuje auto?
Wśród znawców motoryzacji, nawet tych sceptycznie nastawionych do samochodów francuskich Peugeot 406 jest uznawany za bardzo udany model, zarówno pod kątem jakości i parametrów, jak i solidności wykonania.Jednym z największych atutów Peugeota 406 jest jego zawieszenie. Z przodu jest to klasyczny McPherson, natomiast z tyłu w przeciwieństwie do modelu 405 oraz mniejszych modeli 206, 306 (gdzie zastosowano tzw. "belkę skrętną"), tutaj zastosowano układ wielowahaczowy. O ile na temat zawieszenia wielowahaczowego (głównie za sprawą wyższych segmentów aut koncernu VAG) dominują negatywne opinie, o tyle w Peugeocie 406 jest to rozwiązanie, które nie jest problematyczne, jednocześnie zapewniając komfortowe poruszanie się na polskich "nierównych" drogach w połączeniu ze stabilną i pewną trakcją w pokonywaniu zakrętów, a obsługa serwisowa "wielowahacza" w 406 nie pociąga za sobą dużych kosztów.
Głównym atutem auta jeżeli chodzi o rynek wtórny jest bardzo dobra relacja ceny zakupu/kosztów utrzymania do oferowanych parametrów. Ponieważ marki francuskie z reguły utrzymują niższe ceny niż np. marki niemieckie czy japońskie, Peugeota 406 można kupić na rynku wtórnym za wiele niższe kwoty niż konkurentów spod znaku Audi, Opla czy Toyoty w tym samym wieku z tego samego segmentu. Dostępne na rynku "czterystaszóstki" posiadają z reguły dość bogate wyposażenie, a jakością i parametrami nie ustępują rywalom, a nawet w pewnych przypadkach wypadają lepiej.
Wersje modelu
406 był produkowany w trzech wersjach nadowozia: sedan, kombi (oznaczenie: Break) oraz w wersji 3-drzwiowej coupe.W roku 1999 Peugeoty 406 przeszły "facelifting" - oprócz widocznych zmian w obrębie przodu samochodu zmodyfikowano nieco gamę dostępnych silników pod kątem norm ekologicznych. Samochody sprzed faceliftingu określa się jako D8, natomiast poliftingowe jako D9.
Peugeoty 406 można spotkać w następujących wersjach silnikowych:
Wersja | Moc | Zasilanie | Występowanie |
1.6 | 88KM | benzyna MPI | D8 |
1.8 | 90KM | benzyna MPI | D8 |
1.9TD | 90KM | turbo diesel | D8 |
2.0HDI | 90KM | common rail turbo diesel | D9 |
2.1TD | 109KM | turbo diesel | D8 |
1.8 16V | 110KM | benzyna MPI | D8 |
2.0HDI | 110KM | common rail turbo diesel | D9 |
1.8 16V | 112KM | benzyna MPI | D9 |
2.0 16V | 132KM | benzyna MPI | D8, coupe |
2.2HDI | 133KM | common rail turbo diesel | D9, coupe |
2.0 16V | 135KM | benzyna MPI | D9, coupe |
2.0 HPI | 140KM | benzyna wtrysk bezpośredni | D9 |
2.0 Turbo | 147KM | turbo benzyna MPI | D8 |
2.2 16V | 158KM | benzyna MPI | D9, coupe |
3.0 V6 | 190KM | benzyna MPI | D8 |
3.0 V6 | 207KM | benzyna MPI | D9, coupe |