Peugeot 406

  Olsztyńskie spotkania posiadaczy Peugeotów 406.
 ..:: Menu:
      O nas
      Nowości
      Peugeot 406
      Ciekawe linki
      Ekipa
      Poprzednie spotkania
      Galeria
      Kontakt
 
O Peugeocie 406 słów kilka...

Zarys ogólny

Peugeot 406 był produkowany w latach 1995-2004, był następcą modelu 405, był modelem bliźniaczym Citrona Xantia - obydwa auta oparte były na tej samej płycie podłogowej oraz znaczna część podzespołów (w tym większość silników) była identyczna w obydwu samochodach.

Największą popularność "czterystaszóstce" przyniósły 3 pierwsze części filmu "Taxi", gdzie tytułową "supertaksówką" był właśnie biały Peugeot 406.

Co charakteryzuje auto?

Wśród znawców motoryzacji, nawet tych sceptycznie nastawionych do samochodów francuskich Peugeot 406 jest uznawany za bardzo udany model, zarówno pod kątem jakości i parametrów, jak i solidności wykonania.

Jednym z największych atutów Peugeota 406 jest jego zawieszenie. Z przodu jest to klasyczny McPherson, natomiast z tyłu w przeciwieństwie do modelu 405 oraz mniejszych modeli 206, 306 (gdzie zastosowano tzw. "belkę skrętną"), tutaj zastosowano układ wielowahaczowy. O ile na temat zawieszenia wielowahaczowego (głównie za sprawą wyższych segmentów aut koncernu VAG) dominują negatywne opinie, o tyle w Peugeocie 406 jest to rozwiązanie, które nie jest problematyczne, jednocześnie zapewniając komfortowe poruszanie się na polskich "nierównych" drogach w połączeniu ze stabilną i pewną trakcją w pokonywaniu zakrętów, a obsługa serwisowa "wielowahacza" w 406 nie pociąga za sobą dużych kosztów.

Głównym atutem auta jeżeli chodzi o rynek wtórny jest bardzo dobra relacja ceny zakupu/kosztów utrzymania do oferowanych parametrów. Ponieważ marki francuskie z reguły utrzymują niższe ceny niż np. marki niemieckie czy japońskie, Peugeota 406 można kupić na rynku wtórnym za wiele niższe kwoty niż konkurentów spod znaku Audi, Opla czy Toyoty w tym samym wieku z tego samego segmentu. Dostępne na rynku "czterystaszóstki" posiadają z reguły dość bogate wyposażenie, a jakością i parametrami nie ustępują rywalom, a nawet w pewnych przypadkach wypadają lepiej.

Wersje modelu

406 był produkowany w trzech wersjach nadowozia: sedan, kombi (oznaczenie: Break) oraz w wersji 3-drzwiowej coupe.
W roku 1999 Peugeoty 406 przeszły "facelifting" - oprócz widocznych zmian w obrębie przodu samochodu zmodyfikowano nieco gamę dostępnych silników pod kątem norm ekologicznych. Samochody sprzed faceliftingu określa się jako D8, natomiast poliftingowe jako D9.

Peugeoty 406 można spotkać w następujących wersjach silnikowych:

WersjaMocZasilanieWystępowanie
1.688KMbenzyna MPID8
1.890KMbenzyna MPID8
1.9TD90KMturbo dieselD8
2.0HDI90KMcommon rail turbo dieselD9
2.1TD109KMturbo dieselD8
1.8 16V110KMbenzyna MPID8
2.0HDI110KMcommon rail turbo dieselD9
1.8 16V112KMbenzyna MPID9
2.0 16V132KMbenzyna MPID8, coupe
2.2HDI133KMcommon rail turbo diesel D9, coupe
2.0 16V135KMbenzyna MPID9, coupe
2.0 HPI140KMbenzyna wtrysk bezpośredniD9
2.0 Turbo147KMturbo benzyna MPID8
2.2 16V158KMbenzyna MPID9, coupe
3.0 V6190KMbenzyna MPID8
3.0 V6207KMbenzyna MPID9, coupe
 Copyright ©2012 macgyver